مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت

ساخت وبلاگ

ساخت مخزن آب پلی اتیلن مکعبی

مخازن آب امروزه تنوع بسیار گسترده ای دارند. مخازن فلزی، مخازن بتنی، مخازن GRP و مخازن پلی پروپیلن و مخازن پلی اتیلن کاربرد بسیار گسترده ای دارند. در این میان مخازن پلی اتیلن توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. مخازن پلی اتیلن در اشکال و احجام متنوعی تولید می گردند. این مخازن با توجه به حجم و فضای مورد نظر خریداری می گردند. از آنجایی که مخازن پلی اتیلن روتومودلینگ دارای احجام ثابتی می باشند و معمولا به صورت مکعبی توانایی ساخت ندارند، از این رو شرکت ایستا پلیمر شریف نسبت به طراحی و ساخت مخزن پلی اتیلن اقدام و به صورت گسترده ای در حوزه ساخت این مخازن فعالیت می کند. مخزن آب پلی اتیلن مکعبی به دو صورت ساخت در محل و یا پیش ساخته تولید می گردد.

ه صورت کلی مخزن آب پلی اتیلن مکعبی با استفاده از ورق PE ساخته می شوند. پلی اتیلن PE80 دارای بالاترین کیفیت در مقایسه با دیگر گرید های پلی اتیلن می باشد. این مواد با توجه به اینکه دارای تاییدیه های FDA می باشد می تواند به راحتی در تماس با آب شرب و مواد غذایی تا درجه حرارت 60 درجه سانتیگراد باشد. بدنه این مخزن آب شرب پس از برش مربوط به محل ساخت انتقال داده شده و در محل مورد نظر جوش می خورند. جهت خرید مخزن آب پلی اتیلن مکعبی پس از تماس با کارشناسان فروش شرکت و بازدید متخصصین از محل نحوه اجرا بررسی گردیده و طرح های اولیه خارج می گردد و بخش بازرگانی با توجه به محل اجرا، نحوه اجرا قیمت نهایی را محاسبه می نماید.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 295 تاريخ : چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 15:08

پلیمرهای تقویت شده با الیاف (FRP) یک نوع کامپوزیت پیشرفته می‌باشند که به عنوان یک محصول جامد با ترکیبی از رزین، الیاف، پرکننده و افزودنی با خواص فیزیکی متفاوت جهت رسیدن به خواص مطلوب و کاربری مورد نظر است. از این پلیمر های تقویت شده میتوان چیزهای مختلفی نظیر مخزن آب ساخت که میتواند بسیار کمک کننده باشد.
کامپوزیت‌های پایه پلیمری یا به عبارتی FRP از دو یا چند ماده اولیه در مقیاس میکروسکوپیک که ماتریس پلیمری (رزین‌های) آن بوسیله الیاف‌های تقویت کننده احاطه شده اند تشکیل می‌شود.

اکثر کامپوزیت‌ها دارای خواص ناهمسانگرد هستند و این خصوصیت بهینه کردن طراحی و رسیدن به ویژگی‌های مکانیکی منحصر بفرد را منجر می‌شود.

از دیگر جنس های مناسب برای نگهداری و ذخیره سازی آب آشامیدنی میتوان به مخزن پلی اتیلن اشاره کرد که قابلیت ساخت در احجام مختلف را دارد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ایرانیان ایستا پلیمر شریف مراجعه کنید و از مقالات آن بهره مند شوید.

محصول پیشنهادی: کفپوش اپوکسی

ماتریس‌ها: پلیمرهایی با ساختمان مولکولی زنجیره ای متشکل از یک یا چند واحد تکرار شونده می‌باشند که شامل دو طبقه بندی اصلی گرمانرم و گرماسخت هستند. خواص مکانیکی، شیمیایی و تحمل گرمایی کامپوزیت‌های FRP با ماتریس گرماسخت به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 304 تاريخ : دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت: 17:37

منابع آب در کشورهایی با حجم اندکی از نزولات آسمانی، مهمترین وسیله جهت ذخیره اب شرب می باشند. ساخت منبع آب با توجه به حجم، کیفیت آب مورد نیاز، نوع کاربری مخزن آب ، محل قرار گیری منبع و بودجه در نظر گرفته شده کارفرما برای ساخت مخزن آب می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. ساخت منبع آب پلی اتیلن، بتنی، فلزی و کامپوزیتی از جمله منابعی می باشند که جهت ذخیره آب به کار گرفته می شوند. ساخت منبع آب شرب با توجه به نیاز مشتری و حجم مورد نظر توسط تولید کننده صورت می گیرد. به صورت معمول مخزن پلی اتیلن با حجم پایین درصد بالایی از بازار را تسخیر کرده اند.

ساخت منبع آب با چه حجمی باید صورت گیرد؟

ساخت منابع آب شرب یا منابع آب آتش نشانی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند، به صورت گسترده ای امروزه مورد نظر می باشد. میزان آب مورد نیاز برای هر فرد در واحد های مسکونی220 لیتر ظرف 24 ساعت می باشد. برای مثال، ساختمانی با جمعیت 10 نفر به صورت کلی، نیاز به یک مخزن نگهداری آب با حجم تقریبی حدود 2200 لیتر آب دارد. با توجه به اینکه در بعساخت منبع آب

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 307 تاريخ : دوشنبه 24 دی 1397 ساعت: 18:49

مخازن نگهداری با توجه به اینکه چه جنسی دارند و چه سیالی را نگهداری می کنند و بر اساس روش نگهداری ارایه شده توسط تولید کننده می بایست نگهداری شوند. مخزن آب ، مخازن نگهداری سیالات خورنده و مخازن نگهداری میعانات نفتی روش های مختلفی جهت نگهداری دارند.
نکات ایمنی مخازن حاوی اسید و قلیا دارای حساسیت بیشتری در مقایسه با دیگر مخازن نگهداری دارا می باشند. مخازن نگهداری آب شرب نیز با توجه به اینکه کاربری آب شرب دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. مخزن گالوانیزه آب شرب به مرور زمان دچار خوردگی می شوند.

مبحث خوردگی در مخازن آب شرب گالوانیزه سرد و دارای درز جوش بالاتر می باشد. مخازن آب شرب کامپوزیتی نیز دارای حساسیت بالایی جهت نگهداری می باشند. این مخازن می توانند به مرور زمان مشمول خوردگی شوند و با توجه قابلیت شکنندگی بالا می توانند آسیب های جدی به ساختار تاسیساتی بزنند.
تعمیر و نگهداری مستمر و کفشوری مخزن آب شرب از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نحوه قرار گیری مخازن آب شرب و تراز بودن سطح به ویژه برای مخزن پلی اتیلن بسیار مهم می شود.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 278 تاريخ : سه شنبه 11 دی 1397 ساعت: 18:25

تولید کفپوش اپوکسی علاوه بر علم نیازمند تجربه فراوان نیز می باشد. برای تولید کفپوش اپوکسی باید اپوکسی خام با خواص ویژه را از پتروشیمی های خاص این منظور تهیه کرد و با فرموله کردن اپوکسی خام توسط افزودنی های ویژه از جمله مواد ضد خش کننده، مواد مقاوم کننده به تابش آفتاب، مواد بهبود دهنده خواص فشاری، مواد اصلاح کننده گرانروی، مواد اصلاح کننده چسبندگی به سطح، مواد اصلاح کننده زمان پخت و سخت شدن و بسیاری دیگر از افزودنی ها کفپوش اپوکسی تولید می گردد.

 

باید توجه داشت که تمامی افزودنی ها کاملا با هم سازگار نیست و برای رسیدن به حداکثر کیفیت ممکن باید ترکیبی دقیق از افزودنی ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین استفاده از دستگاه های تست کیفیت در فرایند تولید کفپوش اپوکسی الزامی می باشد. هرچند که استفاده از آزمون های کیفیت سنجی معمول کافی نیست و فقط با آزمون های طولانی مدت در شرایط واقعی است که کیفیت واقعی کفپوش اپوکسی سنجیده می شود.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : کفپوش اپوکسی, نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 16:11

کفپوش اپوکسی اتاق عمل آنتی استاتیک چیست و چرا برای پوشش اتاق عمل این قدر مهم است؟

پوشش اتاق عمل بیمارستانی قوانین بسیار سخت گیرانه ای دارد. این پوشش پلیمری مصرفی باید کاملا مسطح باشد (در هر ۳ متر حداکثر ۳ میلیمتر اختلاف سطح قابل قبول است).

کفپوش اپوکسی بیمارستانی دقیقا بر اساس استاندارها و نیاز های بیمارستان ها طراحی شده است و تمامی نکات بدون درز بودن، یک سطح بودن، آنتی استاتیک، قابلیت تمیز شدن راحت، طول عمر بالا، رنگ پذیری خوب، مقاومت شیمیایی بالا، سختی مناسب، حرکت راحت ابزار های چرخ دار بر روی کفپوش را دارد.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی اتاق عمل آنتی استاتیک چندان متفاوت با کفپوش های اپوکسی خود تراز معمول نیست. بیشتر تفاوت و پیچیدگی اجرا کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک مربوط به زیر سازی و قوانین استاندارد داخلی مربوط به محل اجرا می باشد. این قوانین بر گرفته از استانداردهایی است که در صنعت مربوطه اجباری می باشد. برای مثال کفپوش های آنتی استاتیک بیمارستانی باید تا ۱۰۰ میلیمتر از پایین دیوارها را پوشش دهد. کفپوش انتی استاتیک موتورخانه ها علاوه بر رسانش جزئی بار الکتریکی باید در مقاومت حرارتی بالایی نیز داشته باشند.

 

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 25 آذر 1397 ساعت: 15:22

امروزه مخازن نگهداری دارای اهمیت بسیار بالایی می باشند، از این رو بر آن شدیم تا در سایت ایرانیان ایستا پلیمر شریف با توجه به نوع مخازن نکاتی بسیار مهم جهت نگهداری مخازن باید لحاظ گردد. مخازن نگهداری با توجه به اینکه چه جنسی دارند و چه سیالی را نگهداری می کنند و بر اساس روش نگهداری ارایه شده توسط تولید کننده می بایست نگهداری شوند. مخزن آب ، مخازن نگهداری سیالات خورنده و مخازن نگهداری میعانات نفتی روش های مختلفی جهت نگهداری دارند.

تعمیر و نگهداری مستمر و کفشوری مخزن آب شرب از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نحوه قرار گیری مخازن اب شرب و تراز بودن سطح بسیار مهم می شود. به صورت کلی و با توجه به نوع مخزن آب می بایست کفشوری مخازن به صورت دوره ای (6 ماهه) صورت پذیرد. این بازه زمانی در مخازن آب شرب با توجه به نوع آب مصرفی می تواند کاهش یا افزایش داشته باشد. کفشوری مخازن در احجام بالا با گندزدایی همراه می باشد. این گند زدایی می بایست با استفاده از محلول های آنتی باکتریال صورت گیرد. این درحالیست که شستشوی مخازن نگهداری اب غیر شرب حساسیت پایینتری جهت نگهداری دارند.

نکات ایمنی بسیار زیادی جهت مخازن نگهداری سیالات خورنده می بایست لحاظ گردد.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 288 تاريخ : چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت: 17:32

اعمال پلی یورتان روی چوب میتواند به افزایش زیبایی و مقاومت چوب کمک کند. بعد از مدتی استفاده از مبل یا میز نهار خوری و صندلی های چوبی بر اثر ضربه چوب خراب میشود. اعمال پلی یورتان روی چوب میتواند باعث جلوگیری از خرابی های ناشی از ضربه و نگهداری نامناسب شود. همچنین به مرور زمان چوب بر اثرعوامل محیطی دچار خرابی میشود. اعمال پلی یورتان روی چوب باعث افزایش مقاومت چوب میگردد و طول عمر آن را بالا میبرد.

همان طور که در کفپوش پلی یورتان که برای سطح استفاده میشود، این پوشش ها موجب افزایش مقاومت سطح میشود و در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی مختلف دوام بیشتری خواهد داشت در مورد چوب هم به همین صورت است.

قیمت اعمال پلی یورتان روی چوب

پلی یورتان انواع گرید های مختلفی دارد که برای اینکه بتواند در تماس با مواد غذایی باشد و یا برای مصارف گوناگون گریدهای مختلفی وجود دارد که انتخاب نوع گرید روی قیمت نهایی تاثیر گذار است. همچنین اعمال پلی یورتان روی چوب کار بسیار سختی است و فقط افراد با تجربه بالا میتوانند در این زمینه به خوبی عمل کنند. این کار مراحل مختلفی دارد که باید مو به مو و به دنبال هم و به درستی انجام پذیرد تا اعمال پلی یورتان روی چوب به خوبی انجام شود. بنا بر این یک مجری با تجربه برای اجرای کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از شما قیمت بالاتری را تعیین خواهد کرد.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 282 تاريخ : چهارشنبه 7 آذر 1397 ساعت: 17:00

پوشش ضد حریق مقاوم در برابر آتش

پوشش ضد حریق یک رنگ منبسط شونده مقاوم در برابر حریق و از متفاوت ترین ترکیبات نانوکامپوزیت سرامیکی بر پایه آب می باشد. این پوشش ضد حریق ، بر پایه سیلیکا بوده که به محض قرار گرفتن در برابر آتش لایه ای از عایق  زغالی (چار) تولید می کنند که سطح زیرین را در برابر آتش حفظ مینماید.

حداکثر ضخامت این نوع پوشش های ضد حریق 4 میلیمتر میباشد. این ترکیب دارای میزان بسیار اندکی از مواد فرار بوده و  ترکیبی از خواص با مقاومت بسیار بالا در برابر حریق، ضد خوردگی، عایق  حرارت و ضد بخار را دارا میباشد. این گونه پوشش ها و عایق های ضد حریق و رنگ ضد حریق به صورت تک جزیی میباشد و به راحتی در حوزه های کاربردی گوناگون قابل استفاده می باشد.

مزایای پوشش ضد حریق Nano-IRPOLF

از جمله مزایای پوشش های ضد حریق عبارتند از :

1. ترکیب آب پایه فوم شونده در هنگام قرار گرفتن در برابر شعله

2. ضد بخار (عدم خوردگی زیر سطح)

3. هدایت حرارتی بسیار اندک

4. پوشش نهایی سخت و ماندگار

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 299 تاريخ : چهارشنبه 30 آبان 1397 ساعت: 16:56

پوشش ضد حریق مقاوم در برابر آتش

پوشش ضد حریق یک رنگ منبسط شونده مقاوم در برابر حریق و از متفاوت ترین ترکیبات نانوکامپوزیت سرامیکی بر پایه آب می باشد. این پوشش ضد حریق ، بر پایه سیلیکا بوده که به محض قرار گرفتن در برابر آتش لایه ای از عایق زغالی (چار) تولید می کنند که سطح زیرین را در برابر آتش حفظ مینماید.

حداکثر ضخامت این نوع پوشش های ضد حریق 4 میلیمتر میباشد. این ترکیب دارای میزان بسیار اندکی از مواد فرار بوده و ترکیبی از خواص با مقاومت بسیار بالا در برابر حریق، ضد خوردگی، عایق حرارت و ضد بخار را دارا میباشد. این گونه پوشش ها و عایق های ضد حریق و رنگ ضد حریق به صورت تک جزیی میباشد و به راحتی در حوزه های کاربردی گوناگون قابل استفاده می باشد.

مزایای پوشش ضد حریق Nano-IRPOLF

از جمله مزایای پوشش های ضد حریق عبارتند از :

1. ترکیب آب پایه فوم شونده در هنگام قرار گرفتن در برابر شعله

2. ضد بخار (عدم خوردگی زیر سطح)

3. هدایت حرارتی بسیار اندک

4. پوشش نهایی سخت و ماندگار

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 330 تاريخ : چهارشنبه 30 آبان 1397 ساعت: 16:38

انواع کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی پلی یورتان امروزه در سالن های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد. کفپوش های ورزشی امروزه کاربرد گسترده ای را در حوزه ورزش به خود اختصاص داده اند. به صورت کلی کفپوش های ورزشی به منظور محافظت از ورزشکاران و بهبود عملکرد آنها و کاهش آسیب های جدی حین ورزش کاربرد دارند. کفپوش های ورزشی به صورت کلی از جنس لاستیک، پلی یورتان و فوم های ترموپلاستیک می باشند.

کفپوش ورزشی پلی یورتان علاوه بر اینکه قابلیت کنترل سختی، دارای مقاومت محیطی و نوری بالایی نیز می باشند. مدت زمان اجرای این کفپوش ها توسط تیم اجرایی شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف بسیار کوتاه می باشد. علاوه بر موارد فوق، کفپوش ورزشی پلی یورتان دارای مقاومت سایشی و خش پذیری بالایی می باشند. این امر وابستگی بسیار زیادی به فرمولاسیون کفپوش دارد. درصد بالایی از پرکننده های معدنی سبب کاهش کیفیت کفپوش پلی یورتان می گردد.

هزینه کلی کفپوش پلی یورتان شامل هزینه آماده سازی سطح، هزینه مواد اولیه، هزینه های اجرایی، سربار می باشد. در این میان جهت محاسبه قیمت نهایی کفپوش ورزشی پلی یورتان سود پیمانکار و نحوه پرداخت از سمت کارفرما نیز قیمت نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد. بیشترین هزینه در محاسبه قیمت کفپوش ورزشی پلی یورتان ، هزینه مواد اولیه می باشد. این هزینه با ازدیاد ضخامت افزایش می یابد. متراژ مورد نیاز و کیفیت سطح بتن کارفرما نیز می تواند قیمت تمام شده را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

02144787172

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت: 15:03

مخزن فایبرگلاس نگهداری آب

مخزن فایبرگلاس نگهداری آب امروزه مهمترین مخازن می باشند. مخازن فایبرگلاس با استفاده از روش های متعددی تولید میگردد. مخازن فایبرگلاس با استفاده از روش های دستی، ماشینی و بادترکیبی از روش های فوق تولید میگردند. مخزن فایبرگلاس یا مخزن کامپوزیتی در احجام خاص قابلت تولید و اجرا در محل را به راحتی دارند. مخازن فایبرگلاس انعطاف پذیری بالایی را در طراحی دارند.

قیمت مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس یا مخزن کامپوزیت امروزه حجم زیادی از مارکت مخازن نگهداری را به خود اختصاص داده اند. مخزن فایبرگلاس با توجه به اینکه چه حممی دارد، جهت نگهداری چه نوع سیال و در چه حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد دارای تونع قیمت بسیار بالایی می باشند. قیمت مخزن فایبرگلاس با توجه به نوع الیاف و رزینی که جهت ساخت استفاده میگردد تعیین میگردد.

مخازن فایبرگلاس دارای مزایای گوناگونی هستند. از جمله مزایای مخزن فایبرگلاس میتوان به مقاومت بالای خوردگی، سبکی و مقاومت مکانیکی آنها اشاره نمود. این در حالیستکه مخازن فایبرگلاس با توجه به فرایند تولید میتوانند دارای معایب گسترده ای به خصوص در حین بهره برداری باشند. از جمله معایب مخازن فایبرگلاس میتوان به بحث رشد ترک آنها اشاره کرد. مخازن فایبرگلاس میتوانند به راحتی و در اثر تنش های مداوم سیکلیک دچار ترک خوردگی های ریز شده و در صورت عدم رسیدی آسیب های جدی به مخزن وارد نمایند.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 281 تاريخ : يکشنبه 13 آبان 1397 ساعت: 12:31

مارکت مخازن ‏GRP‏ یا مخازن ‏FRP ‎‏ در آینده

مخازن آب ‏FRP‏ یا پلی استر های تقویت شده با الیاف شیشه یا مخزن ‏GRP‏ (جی آر پی ) یا پلاستیک های تقویت ‏شده با الیاف شیشه، از جمله مواد مدرن کامپوزیتی هستند که جهت ساخت تجهیزات ساختمانی پلنت های پتروشیمی مانند ‏مخازن یا مخازن تحت فشار به کار برده می شوند. ‏

محصول پیشنهادی: کفپوش اپوکسی

FRP‏ به مواد کامپوزیتی اطلاق می شوند که حاوی ترکیبات بسیار متفاوتی ‏در مقایسه با جنس دیگر مخازن نگهداری سیالات می باشند. با توجه به اینکه مخازن ‏FRP‏ دارای مقاومت بالا در برابر ‏خوردگی می باشند، در بعضی از موارد به عنوان لایه مقاوم در برابر نفوذ و ساختار لامینیتی استفاده می شوند. ‏

قیمت مخزن FRP

قیمت مخزن FRP در مقایسه با مخزن فلزی استیل، یا ‏مخازن آلیاژی با درصد بالای نیکل و تیتانیوم دارای قیمت پایینتری هستند. مخزن FRP دارای دانسیته پایین و نسبت ‏مقاومت به وزن بالایی می باشد. این امر مخزن FRP را جهت حمل و نقل بسیار جذاب می کند. این مخازن در مدل ‏های پیش ساخته به نام مخزن مادولار یا مخزن ماژولار یا مخزن ‏SMC‏ شناخته میشوند. مخزن آب مدولار یا مخزن آب ماژولار یا ‏مخزنSMC ‎‏ توانمندی ساخت در احجام و شکل های مختلف دارد. مخزن FRP کامپوزیت علاوه بر مقاومت حرارتی بالا ، عایق ‏حرارت و الکتریسیته بسیار خوب میباشند. مخزن FRP یا مخزن ‏GRP‏ قابلیت ذخیره هیدورکربن های آلیفاتیک و روغن ‏را نیز دارند.‏

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 328 تاريخ : چهارشنبه 9 آبان 1397 ساعت: 14:36

رزین و چسب اپوکسی

چسب اپوکسی در واقع ترکیبی از رزین اپوکسی و  هاردنر است. رزین اپوکسی دارای خاصیت چسبندگی بالایی است و میتواند به بستر های مختلف به خوبی بچسبد. همچنین این رزین ها از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار هستند. به ویژه برای محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مناسب میباشند و از مقاومت ضربه ای و کششی خوبی برخوردار هستند.

کاربرد رزین اپوکسی

رزین اپوکسی و چسب اپوکسی کاربردهای بسیار زیادی دارند. از جمله این کاربردها عبارتند از استفاده از رزین ها در ساخت مخزن تحت فشار، ساخت کامپوزیت های با مقاومت بالا، استفاده از رزین اپوکسی و چسب اپوکسی در صنایع ساخت هواپیما، صنایع الکتریکی، ساختمان سازی، صنایع دریایی و … میباشند که با استفاده از چسب اپوکسی و رزین اپوکسی این صنایع رشد پیدا کرده اند. همچنین در پوشش مخازن نیز کاربرد زیادی دارند.

محصول مشابه: ماستیک پلی یورتان

قیمت رزین و چسب اپوکسی

در کنار این همه مزایای رزین های اپوکسی، از جمله معایب چسب و رزین های اپوکسی عبارتند از قیمت بالای این محصولات نسبت به دیگر انواع رزین که گران تر میباشد. قیمت این رزین ها و چسب اپوکسی به صورت کیلویی میباشد. از دیگر معایبی که میتوان در رابطه با رزین های کفپوش اپوکسی گفت این است که این رزین ها بدون استفاده از هاردنر در واقع یک ماده شکننده و حساس به ترک خوردگی است و اصلا شکل پذیر نیست. در مقابل در اثر ترکیب این ماده با هاردنر موجب میشود که انعطاف پذیری این ماده افزایش یابد و بتوان از آن استفاده کرد.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 265 تاريخ : يکشنبه 22 مهر 1397 ساعت: 0:58

کفپوش صنعتی اپوکسی

پس از تحویل کفپوش صنعتی سفارش داده شده اولین چیزی که در مورد کفپوش اپوکسی براق و خاکستری رنگ انبار جلب توجه می کند این است که بازتاب نور دیدن قفسه های ردیف پایین را بسیار آسانتر می کند. و در بار انداز و کارگاهی که با مواد خیس سرو کار دارند به یاری پوشش سخت پلی یورتان دیگر شاهد چاله های آب در گوشه و کنار نخواهند بود.

چگونه از کفپوش نگهداری کنیم تا ظاهر خوب خود را حفظ کند

جارو کشیدن اولین راه حل تمیز نگاهداشتن کفپوش صنعتی است. با استفاده زا یک جارو، فرچه یا غبار روب حداقل روزی یک بار مناطق کم رفت و آمد را تمیز کنید. با وجود مقاومت و تراکم بسیار زیاد رزین در کفپوش اپوکسی در صورت وجود شن و ماسه احتمال کدر شدن سطح وجود دارد و نیاز به مراقبت دارد.

 کفپوش صنعتی پلی یورتان

در صورت وجود مقادیر زیاد روغن و گریس بروی سطح بار اندازها این سطوح بدون توجه به مقاومت لیزخورندگی کفپوش صنعتی حتما خطر آفرین خواهند بود. سطوح کارگاه های خیس نیز هیچ وقت خشک نمی شوند و ممکن است به سطوحی پر از لجن تبدیل شوند. این سطوح خاص نیازمند تمیزکاری با بخارشو می باشند. خوشبختانه کفپوش های صنعتی پلی یورتان در مقابل چرخه های حرارتی سخت مقاوم می باشند. کفپوش اپوکسی صنعتی امروزه می توانند سال ها به خوبی نگهداری شده و سطحی قابل اطمینان برای سیمان ایجاد کنند.

محصول دیگر: پوشش ضد حریق سازه های فولادی و فلزی

 

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 323 تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 2:27

  یا‎ GRP ‎یا مخفف‎ FIBER Reinforced Plasticr ‎به معنی پلیمر های تقویت شده با الیاف می باشد. مهمترین نگرانی در ‏بخش صنعتی موضوع خوردگی می باشد. سالانه میلیاردها دلار صرف هزینه های جلوگیری از خوردگی و نگهداری در صنایع به ‏خصوص در حوزه مخازن کامپوزیت یا مخزن‎ GRP ‎با هندسه پیچیده مختلف میگردد.

خواص منحصر به فرد مخزن‎ آب  ‎ FRP مانند ‏مقاومت بالا در برابر خوردگی جایگزین بسیاری از فلزات گران قیمت گردیده است. این مصارف شامل لوله ها، مخازن ، داکت ها و فلنج ‏و اتصالات گردیده است. کامپوزیت های‎ FRP ‎با استفاده از ترکیبی پلیمر و الیاف استحکام بالا ساخته می شوند. فرایند ساخت مخازن کامپوزیت شامل رشته پیچی یا لایه گذاری دستی و یا‎ SMC ‎می باشد.

رزین های مورد استفاده در ساخت مخزن آب کامپوزیت یا مخزن‎ GRP ‎یا مخزن مدولار کامپوزیت، پلی استر، وینیل استر، پلی یورتان و ‏اپوکسی می باشد. این در حالیست که این رزین ها توسط الیاف شیشه یا الیاف کربن و یا الیاف آراماید تقویت می گردند. این الیاف ها به ‏صورت خرد شده، الیاف بلند یا واون جهت ساخت مخازن کامپوزیت یا مخازن مدولار مورد استفاده قرار میگیرند.

 

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 339 تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 2:17

در این مقاله قصد داریم به مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بپردازیم. کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته اند. مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بحثی جذاب در این حوزه پوشش های ترموست می باشند. به صورت کلی پیشنهاد استفاده از نوع کفپوش توسط بخش مهندسی شرکت ها و با توجه به شرایطی که کارفرما از محل قصد بهره برداری دارد صورت می گیرد.

انتخاب کفپوش اپوکسی و یا پلی یورتان تا حد زیادی تحت تاثیر کاربری قرار دارد. به صورت کلی در سالن ها یا سوله هایی که کاربری سنگین و فوق سنگین صورت میگیرد، کفپوش اپوکسی به دلیل سختی بالاتر و مقاومت فشردگی بالاتر انتخاب برتری نسبت به پلی یورتان می باشد. این درحالیست که کفپوش پلی یورتان با توجه به نرمی ذاتی بالاتر دارای مقاومت خش پذیری و ضربه پذیری بالاتری در مقایسه با کفپوش اپوکسی می باشد و کاربرد بسیار زیادی در پارکینگ ها و سالن هایی با کاربری سبک دارد.

مقاومت شیمیایی و حرارتی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

برای مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان رفتار های متفاوتی را در برابر یک ماده شیمیایی از خود نشان می دهند. برای مثال کفپوش پلی یورتان یک گزینه بسیار مناسب در صنایع غذایی (تولید لبنیات) می باشند که تماس زیادی با اسیدلاکتیک دارا می باشند.

امروزه مباحث اقتصادی بسیار مهم بوده و قیمت تمام شده کفپوش ها برای کارفرما امری حساس می باشد. در مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ، قیمت گذاری تحت تاثیر عوامل متعددی می تواند باشد. در حقیقت مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از نظر قیمت مثل مقایسه قیمت پرتقال و سیب می باشد. انتخاب مناسب نباید بر اساس قیمت اتفاق بیفتد بلکه می بایست بر اساس کاربری صورت گیرد.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت: 3:03

چرا به این نوع از کفپوش اپوکسی خود تراز گفته می شود؟

به این دلیل به این نوع کفپوش اپوکسی خود تراز را داده اند که پوشش اپوکسی تشکیل یک لایه سطحی کاملا مسطح و تراز می دهد. بر خلاف پوشش اپوکسی اعمال شده با قلم یا غلتک که سطکی اندکی زبر و پوست پرتقالی دارد سطح این نوع از پوشش اپوکسی کاملا صیقلی می باشد.

چرا کفپوش اپوکسی خود تراز مورد توجه بیشتر قرار گرفته است؟

این نوع از کفپوش اپوکسی برای استفاده در صنایع مختلف دارای برترهای گوناگونی است. سطح کاملا صاف و صیقلی برای مکان های با تردد بسیار لیفتراک و سایر وسایل حمل بارهای سنگین بسیار مناسب است. همچنین تمیز کرد سطح صیقلی بسیار راحت تر است و امکان تجمع آلودگی بر روی سطح کفپوش اپوکسی وجود ندارد. سطح کفپوش اپوکسی خود تراز بسیار زیباست و بازتابش تصاویر در سطح کفپوش باعث می شود مکان بزرگتر و زیباتر به نظر برسد.

حداقل ضخامت کفپوش برای اجرای کفپوش اپوکسی خود تراز چه میزان است؟

برای اجرای کفپوش اپوکسی خود تراز حداقل ضخامت نهایی کفپوش اجرا شده 2 میلیمتر است. ضخامت کمتر کفپوش باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله حوله ای شدن سطح، اثر غلتک و اعوجاج تصویر در سطح می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش های صنعتی، کفپوش های اپوکسی و کفپوش پلی اوره و پلی یورتان کارشناسان ایرانیان ایستا پلیمر شریف همواره آماده پاسخگویی به شما می باشند.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 270 تاريخ : سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت: 2:54

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی معمولا از واکنش بین بیسفنول ای و اپی کلرو هیدرین ساخته میشود. گروه‌های شیمیایی موجود در زنجیره رزین اپوکسی خواص ویژه ای به آن می دهند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پیوند اتری مقاومت شیمیایی را موجب می شود.

2. پیوند متیل سبب انعطاف و سختی زنجیره می شود.

3. گروه هیدروکسیل عامل چسبندگی به سطح است.

4. حلقه آروماتیک مقاومت دمایی و سختی را افزایش می دهد.

5. حلقه اپوکسید فقط در دو انتهای زنجیره قرار دارد که عامل ایجاد شبکه سه بعدی و فیلم سخت اپوکسی روی سطح می باشد.

رزین های اپوکسی در مجاورت مواد اکسیدکننده غلیظ آسیب پذیرند ولی اکسیدکننده های رقیق در کوتاه مدت تخریبی در سیستم اپوکسی ایجاد نمی‌کنند. کفپوش اپوکسی در برابر همه انواع مواد قلیایی با هر غلظت و حتی در دماهای بالا مقاومت بسیار خوبی دارند و برای سطوح در مجاورت محلول های نمکی با غلظت زیاد و در دماهای بالا و آب دریا قابل استفاده هستند.

این رزین تعداد گروه های هیدروکسیل کمتر و تمایل به کریستال شدن کمتری دارد و در دمای اتاق مایع است. همچنین به دلیل ویسکوزیته کمتر، حلال کمتری نیاز دارد و با مقاومت شیمیایی بسیار خوب در چسب ها، درزگیرها، بتونه ها و روکش های بدون حلال برای پوشش کف و بدنه مخازن کاربرد دارد.

مقاله پیشنهادی: کفپوش پلی یورتان

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 264 تاريخ : سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت: 2:41

پلی یوریا نسل نوین پوشش های سطح و در واقع انقلابی در فناوری پوشش های سطحی می باشد. پلی یوریا پوششی پلیمری و دو جزئی است که توسط ماشین آلات مخصوص به صورت گرم بر روی سطوح پاشیده می شود، سرعت اجرای بسیار بالایی داشته و پس از حدود 12-8 ثانیه از زمان پاشش، فرایند خشک شدن شروع می گردد. پلی یوریا ی خالص برخلاف پلی یورتان ها کاتالیست ندارد که همین امر باعث افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی پوشش می گردد. همچنین جزء دوم این پوشش بر خلاف پلی یورتان ها به جای رزین های پلی ال از رزین های آمینی تشکیل شده که این امکان را به کفپوش پلی یوریا می دهند که در شرایطی که رطوبت نسبی محیط بالاست نیز پوشش را اعمال نمود.

مزایای پلی یوریا

پلی یوریا برخلاف کفپوش اپوکسی ها که بیشتر برای مصارف درونی پیشنهاد می گردند مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف اتمسفری داشته و در مصارف بیرونی بسیار پایدار و با دوام است، چسبندگی بسیار خوبی به اکثر سطوح داشته و جهت محافظت از کلیه سطوح اعم از بتنی، فلزی، فولادی و ... و حتی سازه های ساحلی و یا فراساحلی در برابر خوردگی و فرسایش به کار می رود. این پوشش در صنایع دریایی، کشتی سازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی، نظامی و دفاعی، صنعت آب و فاضلاب و .... به عنوان لاینینگ و یا کوتینگ بکار می رود.

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت...
ما را در سایت مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر پلیمر irpolymer بازدید : 295 تاريخ : سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت: 2:32